Type a search term to find related articles by LIMS subject matter experts gathered from the most trusted and dynamic collaboration tools in the laboratory informatics industry.
Il stât al è un concet che al si cjate in plui cjamps; tal specific, in chel de gjeografie, tant che entitât juridic-politiche e in chel de chimiche, intal sens di stât de materie. Di seguit a vegnin aprofondîts i doi significâts:
Il Stât al è un ordinament juridic politic che al à il podê suntun precîs teritori, su la int che aì e je a stâ, cun ducj i mieçs a sô disposizion. Il Stât al è duncje une entitât dal teritori, al à un teritori che al sta sot dal so podê.
A la peraule Stât si riferissin doi concets difarents:
Seont la definizion dal storic Charles Tilly: «Une organizazion che à il control de popolazion che je a stâ su chel teritori e je un stât cuant:
Si cjacare di Stât democratic, cuant che al sta su cul consens dai citadins e Stât dal benstâ (welfare state), cuant che al cîr di vê il stes grât di benstâ par ducj i soi citadins cence nissune distinzion, e lôr contents i dan il lôr consens e la legjitimazion.
Daûr de Dotrine sociâl de Glesie catoliche, il Stât al à di rispuindi a chescj ponts:
In fisiche e in chimiche, il stât de materie (o nome "stât") al è une forme de materie che al mostre la situazion di un sisteme chimic fisic diferent di un altri. Con Stât de materie si intint une classificazion daûr convenzion dal Stât di agregazion de materie secont des proprietâts mecanichis.
Te storie a vegnivin cjatâts trê stâts: solit, licuit e gassôs.
A son ancjemò manieris fûr di chês pene definidis. Ad esempli il plasme al sta fûr di chê classificazion, e a ‘ndi è altris che a saltin fûr nome in condizions particolârs di temperadure e pression come plui tipis di glace, il stât superfluit chel supercritic, coloidâl e i cristai licuits.